Vijgen vla

Als vegan lust ook graag gewoon wel eens een lekker toetje of papje. En omdat ik eigelijk in de doorsnee supermarkt nog niet echt een favoriet heb gevonden (keuze is nogal beperkt), besloot ik om zelf gewoon vla te maken! Helemaal niet moeilijk en nog eens superlekker! En gekoeld bewaard, kun je de vla zeker nog wel een paar daagjes in de koelkast bewaren. Ook lekker als ontbijt met wat granola er doorheen. Ik heb mijn vla met vijgen en kiwi’s gemaakt, maar uiteraard kun je deze ook met andere fruitsoorten maken.

 

Wat heb je nodig?:

  • 500 ml plantaardige melk (ik heb kokosmelk gebruikt, maar kies vooral jouw favoriet)
  • 4 verse vijgen
  • 2 gele kiwi’s
  • 2 el agavesiroop
  • 45 gr maizena

 

Aan de slag!:

  • Mix 2 eetlepels van de melk met de maizena.
  • Pureer de verse vijgen samen met de kiwi’s en mix dit met de melk.
  • Breng dit over in een pan en voeg de agavesiroop  en maizenaprutje toe.
  • Breng het geheel al roerend aan de kook. Roeren is belangerijk om klontjes te voorkomen.
  • Laat eventjes koken tot de vla op gewenste dikte is.
  • Haal de pan direct van het vuur en laat de vla goed afkoelen.
  • Eenmaal afgekoeld….. Tijd om te genieten!

Geef een reactie